Trinitat d’abril

Durant tres dies d’abril he transitat d’una forma inesperada per una trinitat.  Una sèrie de circumstàncies fortuïtes (?) m’ha fet passejar per tres de les més grans basíliques de Barcelona en menys de 72 hores.

Dimecres 19

El dimecres havia de cercar un regal per uns amics. Ells cel.lebren aquest dissabte que fa 50 anys que es van casar. Vaig baixar fins al carrer Petritxol, per comprar una fotografia en edició limitada. Vaig decidir-me per “Don’t forget us” d’Ebru Sidar. És una preciosa fotografia que mostra tres arbres, possiblement tres acàcies, al mig del desert. Em va semblar una perfecta metàfora de l’amor de la parella. En  l’arbre que es veu al fons veig el fill que els meus amics estimen.

don't forget us

Una estona abans d’anar a comprar la fotografia m’havien comunicat que en Raimon Algueró, el jesuïta i amic que fa gairebé 22 anys em va casar a mí amb el meu company de vida, en Josep, entrava a la recta final de la seva vida. En sortir de fer la compra, els peus tot sols em van portar cap a l’església de Sant Josep Oriol, on en Raimon ens va casar, un 22 d’abril. L’església era buida. Em va semblar perfecta metàfora de la fe que cal tenir davant la mort inminent, quan sembla que el silenci i la buidor es fan més grans.

FullSizeRender (15)
Fe

Dijous 20

El dijous, des de feia ja molts mesos, tenia un compromís amb els Amics del Desert. Un grup de recercadors espirituals, però sobretot amics, amb qui comparteixo meditació i el que faci falta. M’havien demanat que cantés per ells i amb ells l’oració de l’abandó, del germà Charles de Foucauld. En Raimon ja era mort, i un impuls pregòn em va portar a demanar a les dues-centes persones presents que cantessin per l’amic difunt, malgrat no el coneixien. Em va semblar que el nostre cant era mostra i signe d’esperança quan sembla que tot ja ha succeït.

FullSizeRender (14)
Esperança

Divendres 21

Avui divendres s’ha cel.lebrat la missa funeral d’en Raimon a Sta. Maria del Mar. Més de mil persones, de quatre generacions han volgut acomiadar-lo.  Ha estat una magnífica manifestació d’amor.

FullSizeRender (13)
Amor

Fe, esperança i amor condensats en tres dies d’abril.

A reveure Raimon.

3 comentarios en “Trinitat d’abril

  1. Ester Cornet Segura

    Hola Cus,

    Tens una manera d’encaixar la vida que em desconcerta, i m’admira.

    Gràcies per compartir-la.

    Una abraçada i el meu condol per la pérdua d’en Raimon.

  2. Esteve Grasset

    Em permetràs que no entri en el xivarri

    que per tot arreu ens inunda

    i aprofiti la teva tramesa en aquesta hora del capvespre,

    per mirar-te, tendre i dolçament al rostre,

    empapant-me de l’amor que trapues,

    de la serenitat que emergeix poderosa,

    d’aquest somriure, encisador.

    Ets una magnifica creació, del Totpoderós,

    Soc un home feliç, de poder rebre

    El teu perfum embriagador.

    Resurexit sicut dixit, Alleluia.

    Esteve

Responder

